Cykl „Podręcznik Artysty” zmierza powoli do końca

W ostatnich odcinkach podcastu rozmawiałem z Solarem na temat własnej wytwórni i wszystkich formalności w rapie oraz z Bushmanem z firmy odzieżowej ilovebb o kulisach produkcji odzieży. W dniu dzisiejszym uzupełniamy tematykę „Podręcznika Artysty” o kolejne ciekawe informacje – tym razem z zakresu promowania swoich treści w Youtube, Spotify, iTunes czy Tidal.
Moim gościem jest Wojciech Ignatowski, który od wielu lat pracuje w firmach, które zajmują się obsługą kanałów Youtube oraz innych platform muzyki cyfrowej. W trakcie 40-minutowej rozmowy Wojtek opowiedział o wszystkich detalach i sposobach na promowanie własnych utworów w wyżej wymienionych platformach muzyki cyfrowej.

Zastanawiacie się jak wypromować swoje filmy na Youtube? Czym są MCNy i czy warto z nimi współpracować? Czym jest Content ID i jak z niego korzystać? Jak wpłynąć na algorytmy Spotify czy Tidal? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w naszej rozmowie.

Na koniec kilka słów na temat samego cyklu „Podręcznik artysty„. To seria wywiadów, z których dowiecie się o wszystkich zagadnieniach z zakresu wydawania płyty, jej promocji w mediach, organizacji koncertów oraz wielu innych. W audycjach będę gościł specjalistów w swoich dziedzinach. To pierwszy taki projekt w polskiej muzyce rozrywkowej.

Podcast jest dostępny w trzech wariantach

Tak jak w przypadku wszystkich podcastów macie do wyboru trzy opcje.
Pierwszą możliwością jest Soundcloud, gdzie znajdziecie zapis rozmowy w formie mp3. Serwis umożliwia zarówno odtwarzanie online, jak i ściągnięcie pliku na telefon bądź komputer. Dla mnie to najlepszy sposób na słuchanie ciekawych audycji. Wystarczy zgrać na telefon interesujący nas plik i można śmiało ruszać na spacer czy trening, nie martwiąc się o Internet czy zasięg w telefonie.


Drugim wariantem jest Youtube, gdzie na nowym kanale będą pojawiały się wszystkie podcasty. Wywiady będą dostępne także w formacie wideo, natomiast w przypadku solowych podcastów musicie zadowolić się tylko grafiką.


Trzecią opcją jest transkrypt w formacie PDF. Tekstowy zapis jest ukłonem dla wszystkich, którzy wolą czytać niż słuchać. Przeczytaj wywiad z Wojciechem Ignatowskim o promowaniu się w Youtube, Spotify, iTunes czy Tidal

Liczę na Waszą opinię

Dajcie znać w komentarzu, jak podoba Wam się forma podcastów i czy jest coś, co warto zmienić. Wasza opinia jest bardzo istotna, ponieważ to Wam mają podobać się treści, które tutaj znajdziecie.
Kolejny artykuł już w najbliższy poniedziałek.

Do zobaczenia!

Przesłuchaj podcast