Choć w Polsce słabo przyjęło sie anglojęzyczne okreslenie advergames i mówimy raczej o grach reklamowych, to advergaming trzyma się u nas całkiem dobrze. Tym bardziej, że coraz szerzej wykorzystuje się go na platformach mobilnych.

Flashowe gry reklamowe

Prawdziwa ekspansja advergamingu rozpoczęła się w momencie spopularyzowania gier flash. Proste, wciągające i darmowe gry reklamowe w pzreglądarkach okazały się znakomitym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów. Bo graja nie tylko dzieci , ale głównie nudzący się w biurach dorośli. Choć oczywiście advergames to rozrywka nie tylko dla znudzonych, ale także dla zestresowanych.

Gry na facebooka

Kolejnym ważnym krokiem w rozwoju advergamingu okazał się facebook. Oprócz rozbudowanych aplikacji takich jak farmville, okazał się świetnym medium również dla klasycznych gier reklamowych. Proste gry na facebooka (na pzrykład odtworzony przez Nokię włąśnie jako gra na facebook wąż) to dobry spoósb na relaks, ale jeżli dodamy do tego element rywalizacji ze znajomy (którzy czesto siedą na facebooku cały dzień) to mamy potencjał na grę reklamową, która stanie się prawdziwym hitem.

Mobilny advergaming

Kolejnym ważnym trendem, który przyczynił się do wzrostu popularności advergamingu (ale przede wszystkim oczywiście samych gier reklamowych) jest postepujący wzrost ilości smartphony’ów. Dobrze przygotowana gra reklamowa na telefon komórkowy towarzyszy użytkownikowi praktycznie przez 24 godziny na dobę. Dlatego mobilne advergames to jeden z najlepszych sposobów na przypomnienie potencjalnemu klientowi o marce.

Oczywiście gry reklamowe nie rozwijałyby się tak dynamicznie tylko dlatego, że sa darmowe, gdyby nie kilka innych czynników. Advergaming to idealne narzędzie dla marketerów – po pierwsze – użytkownik sięga po takie gry z własnej woli, czego nie można powiedziec o innych formach reklamy, które z reguły traktowane są jako zbędny, nachalny komunikat. A takiego potencjalny klient za wszelką cene chce uniknąć. Druga zaletą gier jest to, że ich użytkownik spędza przy nich dużo czasu. Trzecim – chyba najważniejszym walorem advergamingu jest fakt, że udział w grze budzi duże emocje – o wiele większe niż oglądanie spotu w tv czy czytanie reklamy w prasie. Wszystkie te czynniki wróżą grom reklamowym długą i jasną pzryszłość.