Tworzenie stron www

Firm, które dziś na zlecenie klientów wykonują tworzenie stron www jest całe mnóstwo. Nie powinniśmy mieć zatem trudności w wyborze wykonawcy, który stworzy dla nas profesjonalną wizytówkę firmową. Tymczasem, jak to zwykle bywa, zbyt duży wybór wprowadza tylko mętlik w nasze głowy i kompletnie nie wiemy, na kogo się zdecydować. A strona internetowa jest naprawdę istotnym elementem, który jest w końcu współodpowiedzialny za nasz wizerunek.

Musimy mieć przede wszystkim świadomość tego, że poprzez serwis internetowy wielu potencjalnych klientów „zetknie” się z nami po raz pierwszy. Poszukujący firmy związanej z profilem naszej działalności ludzie, w większości przypadków właśnie od Internetu zaczną przeglądanie. Strona internetowa zadecyduje, czy w ogóle zechcą zapoznać się z ofertą naszej firmy. Jeżeli będzie wyglądać i działać nieprofesjonalnie, ludzie nie zainteresują się naszą firmą. Możemy być naprawdę dobrzy w tym, co robimy, ale tak naprawdę mało kto będzie o tym wiedział.

Jak zatem wybrać firmę, która wykona na nasze zlecenie tworzenie stron www? Musimy zacząć od strony internetowej, na której firma prezentuje swoją ofertę. Witryna internetowa firmy informatycznej jest jej wizytówką, a wszelkie niedociągnięcia lub braki (zwłaszcza w przypadku firmy, która zajmuje się tworzeniem tego typu „produktów”) powinny być decydującymi argumentami w naszych wyborach. Jak idziemy do stylistki, to jej kompetencje oceniamy właśnie w oparciu o wygląd, a dokładniej o to, jak jest ubrana, umalowana, jakie ma dodatki (biżuterię, torebkę, itp.).

Jakbyśmy przykładowo poszli do fryzjera i zobaczyli na jego głowie koszmarną fryzurę, wyszlibyśmy z salonu zanim jeszcze w ogóle zaprosiłby nas na fotel fryzjerski. Dlatego też warto obejrzeć dokładnie serwis firmy i dość surowym „okiem” go ocenić. W końcu zainwestujemy w pracę firmy swoje pieniądze.

Po tym, jak już stwierdzimy, że strona internetowa wykonawcy prezentuje się profesjonalnie, przejrzyjmy portfolio firmy, zajrzyjmy na strony, które uruchomili. Pamiętajmy jednak o tym, że ostateczną decyzję o designie podejmuje zawsze zlecający, więc gdy jakaś jedna strona wykonana nie podoba nam się wizualnie (wśród kilkudziesięciu innych, do których nie mamy żadnych zastrzeżeń), nie zrażajmy się do wykonawcy.

Oprócz tego, co wykonawca mówi nam o sobie poprzez wizytówkę wirtualną oraz poprzez swoje portfolio, musimy zobaczyć jeszcze, co mówią o nim jego klienci. Może przecież w końcu okazać się, że firma nie jest terminowa, a wyegzekwowanie od wykonawcy poprawek (które zgodnie z umową powinna zrobić), „graniczy z cudem”. Warto zajrzeć do referencji, których raczej nikt by nie napisał, gdyby nie był zadowolony ze współpracy, ale również do Internetu, na fora internetowe, serwisy poświęcone ocenie działalności różnych firm, itp.

Na zakończenie pragnę podkreślić, że warto czasem zainwestować trochę więcej pieniędzy w tworzenie stron www i cieszyć się dobrą, a co najważniejsze, w pełni profesjonalną stroną internetową, zamiast zainwestować mało w serwis, do którego nikt nie będzie zaglądał.