Podstawą jakichkolwiek działań firmy w Internecie jest przygotowanie odpowiedniej strategii marketingowej, która z racji specyfiki rynku musi być przygotowana w sposób odmienny od tego, który znamy z tzw. off Line.

Podstawowe elementy strategii e-marketingowej jest dokładne określenie grupy docelowej. Pamiętajmy, iż decyzje internautów, ich emocje i kreacje są inne niż w przypadku klientów, z którymi spotykamy się „twarzą w twarz”. Internauta ma przed oczami ogromną ilość możliwości, z pomocą kilku kliknięć może przejrzeć oferty wielu firm. Jest też niecierpliwy i nie przywiązuje się do marki.

Konieczne jest zatem jak największe zawężenie grupy docelowej i konkretnie do niej kierować szczegółowy komunikat marketingowy w taki sposób, aby całkowicie wyeliminować czyhającą z każdej strony internetową konkurencję.

Równie ważne jest też poznanie naszej sieciowej konkurencji. Ma to istotny wpływ nie tylko z uwagi na pozycjonowanie naszej strony w celu dotarcia na szczyty rankingów wyszukiwarek, ale również po to, aby mieć doskonałą orientację, co dzieje się w naszej branży, jak działa konkurencja, co, do kogo i jak komunikuje. Świetnym źródłem informacji o naszej konkurencji są profile firmowe w mediach społecznościowych, gdzie nie tylko możemy prześledzić ich komunikację z użytkownikami, ale także poznać specyfikę oferty i sposób, w jaki zachęcają potencjalnych klientów do korzystania z ich usług.

Absolutnie niezbędnym elementem strategii w sieci jest posiadanie firmowej strony WWW. To właśnie za jej pośrednictwem dotrzemy do użytkowników i właśnie ona będzie pełnić funkcję naszej firmowej wizytówki w sieci. Warto zlecić jej wykonanie oraz copywriting, czyli pisanie tekstów na stronę, profesjonaliście, który ma duże doświadczenie w tym temacie i z pewnością podsunie nam wiele ciekawych rozwiązań.

Warto pamiętać o powyższych elementach już na samym początku planowania strategii marketingu internetowego naszej firmy. Dzięki temu nasze działania odniosą sukces, a my zdobędziemy nowych klientów.