O tym, jak ważnym w kształtowaniu wizerunku firmy jest w dzisiejszych czasach Internet, nie trzeba już nikogo przekonywać. Każda firma – niezależnie od tego, jaką reprezentuje branżę, jakiej jest wielkości i w jakim mieście funkcjonuje – ma świadomość tego, że pierwszym miejscem, z którym mają kontakt jej potencjalni klienci, jest Internet.

Podobnie jednak, jak w przypadku pozostałych mediów – można sobie pomóc, można zaszkodzić.

Jeśli chcemy być przez naszych klientów traktowani poważnie i odbierani, jako profesjonalista, nie możemy istnienia firmy w sieci traktować pobieżnie i oszczędzać na kampanii wizerunkowej, myśląc, że wystarczy, że pojawi się wizytówka naszej marki. Internauci są wymagający – oczekują szacunku i nastawienia na ich wartość – chcą czuć się ważni i potrzebni.

Strona internetowa

Nie wolno więc popełnić nam błędu, polegającego na stworzeniu w domowym garażu strony internetowej, która zamiast nam pomóc, sprawi, że będziemy wyśmiani. Ofert firm, produkujących profesjonalne strony internetowe jest tak wiele, że nie będziemy mieli żadnego problemu ze znalezieniem wykonawcy, którego jakość i pułap cenowy odpowiada naszym wymaganiom i możliwościom. Zwróćmy uwagę na portfolio wykonawcy – w swoim dorobku powinien mieć dobrze wykonane, profesjonalne projekty.

Już podczas produkcji strony, zwróćmy uwagę na elementy dodatkowe – będziemy chcieli promować się w wyszukiwarkach, strona musi być zbudowana w sposób, który nam to umożliwi. Podejmijmy już na tym etapie rozmowy z podwykonawcą, któremu powierzymy później proces pozycjonowania – zastosujmy się do jego uwag, aby strona nie musiała być później przerabiana.

Z wyprzedzeniem zajmijmy się stworzeniem treści na stronę. Pisanie tekstów wcale nie jest zadaniem, które może wykonać każdy. Treści muszą uwzględniać zarówno wytyczne marketingowo – sprzedażowe, jak i pozycjonerskie. Tekst musi zachęcić naszych klientów do skorzystania z naszych usług, jednocześnie nasycony musi być słowami kluczowymi – balans pomiędzy tymi dwoma potrzebami jest nie lada wyzwaniem. Dobrze napisana treść, będzie jednak w stanie zdziałać cuda. Copywriting to dziedzina, którą zajmuje się profesjonalnie coraz więcej firm, i tu więc znajdziemy bogaty wachlarz oferentów, z których z pewnością uda nam się wybrać takiego, który w pełni spełni nasze oczekiwania i potrzeby.

Social media

To pojęcie stosunkowo młode w Polsce, jednocześnie – docenione już przez wiele firm. Skuteczne wykorzystanie social media w kampanii wizerunkowej naszej firmy może okazać się „kurą, znoszącą złote jaja”. Nakłady finansowe, jakie firma musi ponieść na skuteczny rozwój tej gałęzi są stosunkowo niewielkie, jednocześnie przełożenie na zysk i popularność – ogromne.

Wystarczy, że zaczniemy od stworzenia platformy swobodnej komunikacji z naszymi odbiorcami – profil firmowy na Facebooku, blog korporacyjny, profil Google+. W tych miejscach, klienci mają możliwość prowadzenia swobodnej wymiany zdań z firmą, sugerowania zmian – odczucie bezpośredniego wpływu klienta na działania firmy znacząco rozwija jego przywiązanie i poczucie więzi z marką. Prowadzenie bloga firmowego daje możliwość nieformalnego informowania o życiu firmy, nowinkach w branży, dawania porad okołobranżowych, ale także wspomnianej komunikacji. Dzięki takiej platformie klient czuje się ważny, a my – jako firma, pokazujemy swoje profesjonalne oblicze, chęć niesienia pomocy i otwarcie na propozycje tych, którzy biznesowo są dla nas kluczowo ważni – klientów.

Zaniedbanie utrzymania wysokiej jakości wizerunku w tych kanałach, zemści się na nas bardzo szybko. W dobie dzisiejszej komunikacji, jeśli firmy nie ma w Internecie – oznacza to najpewniej, że nie ma jej wcale. Jest to więc fatalne źródło oszczędności, jeśli decydujemy się na obcięcie wydatków właśnie w tym miejscu – nie warto…