Callsign: Charlie
Callisgn: Charile to taktyczna gra akcji, tworzona przez naszych południowych sąsiadów – Słowaków. Outsider Development, bo tak zwie się ten ambitny zespół zapaleńców, postawił sobie za cel stworzenie gry nietuzinkowej, ciekawej, trzymającej stale w napięciu i nie dającej od siebie odpocząć. Życzę im powodzenia w spełnienieniu tego założenia, a was zapraszam do dalszej części zapowiedzi :).
Wietnam 1964 – 1975
Właśnie podczas wojny w Wietnamie, w latach 1964 – 1975, rozgrywa się akcja Callsign: Charlie. Gra zaoferuje nam możliwość pełnego dowodzenia Zielonymi Beretami. Jeśli ktoś nie wie, Zielone Berety to elitarna jednostka specjalna USA, która została założona w 1952 roku i której zadaniem był udział w wielu tajnych misjach, najczęściej głęboko na terenie przeciwnika. Zadaniem gracza będzie więc pokierowanie taką grupą profesjonalistów, wykazując się przy tym strategicznym myśleniem, szybką, logiczną reakcją na stojące na drodze przeszkody oraz innymi cechami godnymi prawdziwego przywódcy. Stanie przed nami cały ogrom misji do wypełniania, o różnych założeniach. Swoich żołnierzy będziemy mogli uzbrajać w najnowsze zdobycze techniki, dostępne w tamtych latach. Do naszej dyspozycji, prócz wielu rodzajów broni, granatów, min, rakiet, zostaną także oddane samoloty, helikoptery oraz pojazdy naziemne, używane podczas tego konfliktu. Gracz będzie musiał wykazać się refleksem w czasie walki w realistycznie odtworzonych lokacjach. Prócz rozbudowanego single player, będziemy mieli możliwość gry z żywym przeciwnikiem za pomocą Internetu – o tym trybie, niestety, wiadomo bardzo niewiele.
Powalony grafiką
…A przynajmniej mile zaskoczony, że Słowacy z niezbyt dużym budżetem potrafili stworzyć taki engine. To, co mamy zobaczyć na ekranie, ma nie ustępować poziomem od najnowszych osiągnięć w dziedzinie grafiki komputerowej. Gra jest specjalnie tworzona pod kątem OpenGl i GeForce’a 3 nVidii i właśnie na tej karcie ma prezentować się najlepiej. „Charlie” (tak ochrzczono silnik Callsign’u) jest odpowiedzialny za duży realizm. Jego możliwości pozwalają również na mnóstwo różnych efektów (bump mapping, advanced multitexturing, morphing sky itd.) oraz wiele innych rzeczy. Nie będę się rozwodził nad innymi kwestiami, bo nie ma to sensu.
Niedosyt
…Na pewno można odczuć, gdyż twórcy gry ujawnili bardzo mało informacji na temat swojego projektu. Nie ma też co się dziwić, albowiem termin wydania został przewidziany… dopiero na drugi kwartał 2003 roku. Do tego czasu wiele może się zmienić, autorzy niewątpliwie wprowadzą wiele nowych elementów do gry i ujawnią więcej faktów. Tymczasem pozostaje nam czekać…